O MNIE

SPECJALISTA SEO

Nazywam się Max Cyrek i z przyjemnością zajmę się SEO dla Twojej firmy.

- Max Cyrek - marketing, sprzedaż i budowanie marek

Napisz, w czym mogę Ci pomóc

PRZEŚLIJ ZAPYTANIE

SEO, czyli optymalizacja stron internetowych to obecnie branża warta globalnie ponad 40 miliardów dolarów amerykańskich. Zapotrzebowanie na specjalistów SEO (oraz ich wynagrodzenia) będą w najbliższych latach tylko i wyłącznie rosnąć - oczywiście w związku z coraz większą konkurencją w handlu internetowym. SEO to rozległa i skomplikowana dziedzina marketingu internetowego, wymagająca jednocześnie wiedzy o algorytmach wyszukiwania, umiejętności programistycznych i analitycznych, znajomości specjalistycznych narzędzi oraz strategicznego planowania. Bez pomocy profesjonalisty osiągnięcie topów w Google dla większości marek może okazać się po prostu niemożliwe.

specjalista seo max cyrek

Czym zajmuje się będąc specjalistą SEO?

Celem SEO jest zawsze osiągnięcie jak najwyższych pozycji w wyszukiwarce na popularne słowa kluczowe. To pozwala zebrać cenny ruch organiczny do strony, by następnie zamienić go na konwersję, nowe leady i sprzedaż.

W teorii wystarczy publikować wartościowe treści i zadbać o to, by roboty Google miały do nich dostęp. W praktyce jest to dużo trudniejsze.

Jako specjalista SEO, podchodząc do pozycjonowania każdej strony internetowej, staje przed wieloetapowym i skomplikowanym przedsięwzięciem.

Do moich zadań należą:

  • audyt SEO, czyli zbadanie historii i kondycji domeny oraz określenie jej mocnych i słabych stron
  • analiza działań konkurencji
  • strategia SEO - zaplanowanie wszystkich działań w czasie, wybór odpowiednich metod i narzędzi. Dobór odpowiednich słów kluczowych do pozycjonowania oraz wyznaczenie KPI
  • optymalizacja on-page, obejmująca zarówno działania w obszarze technicznym strony (optymalizacja kodu, architektury, przekierowań; dane strukturalne, poprawne wyświetlanie mobilne itd.) jak i kwestie związane z dostępnymi na niej treściami oraz linkowaniem wewnętrznym
  • link building, czyli zadbanie o powstanie mocnych odnośników zewnętrznych do strony
  • bieżące monitorowanie, analiza i raportowanie efektów pozycjonowania

Każdy z powyższych kroków wymaga czasu, profesjonalnych narzędzi, wiedzy oraz doświadczenia, którym dysponują tylko eksperci z wieloletnim stażem. Cechami ważnymi w zawodzie specjalisty SEO są dokładność, dociekliwość oraz umiejętności interpersonalne.

Kiedy potrzebujesz eksperta SEO?

Istnieje przynajmniej kilka okoliczności, w których usługi specjalisty SEO mogą okazać się niezastąpione. Ekspert pomoże Ci, gdy:

  • Tworzysz stronę internetową od zera i chcesz upewnić się, że już “na starcie” będzie odpowiednio przygotowana do osiągania wysokich pozycji
  • Całkowicie zmieniasz stronę internetową lub wprowadzasz na niej duże zmiany i nie chcesz stracić dotychczasowych pozycji i ruchu
  • Chcesz istotnie zwiększyć ruch i sprzedaż w kanale organicznym
  • Twoja strona internetowa zanotowała nagły i gwałtowny spadek ruchu (najczęściej na skutek kary algorytmicznej lub upddate’u algorytmu)
  • Planujesz ekspansję na nowe rynki zagraniczne
  • Wprowadzasz nowy produkt lub usługę i musisz wiedzieć, jak ludzie jej szukają
  • Chcesz zwiększyć rozpoznawalność Twojego brandu i poprawić jego wizerunek

Dlaczego należę do najlepszych specjalistów SEO w branży?

Do osiągnięcia sukcesu w sieci nie wystarczy jedynie znajomość zasad pozycjonowania. Tym co odróżnia prawdziwych ekspertów od “rzemieślników”, jest umiejętność spojrzenia na SEO w szerszym kontekście marketingu internetowego.

Osiągnięcie wysokiej pozycji w wyszukiwarce, choć na pewno istotne, nie gwarantuje jeszcze osiągnięcia celów biznesowych klienta. Należy zadbać też o odpowiedni UX strony i optymalizację ścieżki zakupowej oraz retencję klientów. Globalne spojrzenie na biznes online wymaga wiedzy z innych dziedzin marketingu (takich jak media społecznościowe, reklamy PPC, remarketing, content marketing itd.).

Jeśli potrzebujesz pomocy specjalisty SEO, który łączy wieloletnie doświadczenie z całościowym, szerokim podejściem do marketingu - zapraszam do kontaktu!

Narzędzia SEO, z których korzystam

W mojej codziennej pracy korzystam z narzędzi, które pozwalają mi lepiej interpretować zebrane dane. Są to narzędzia bezpłatne:

  • Google Analytics
  • Google Search Console

Oraz narzędzia płatne:

  • Ahrefs
  • Senuto
  • Semstorm
  • Majestic
  • Seosurfer
  • Deepcrawl
  • Screaming Frog
  • Clusteric

Do zarządzania projektami oraz współpracy z developerami oraz zespołami wewnętrznymi wykorzystuje najczęściej:

  • Trello
  • Asana
  • Basecamp
  • Atlassian Jira
  • Google Spreadsheet

JAK ZOSTAĆ SPECJALISTĄ SEO?

Nie ma drogi na skróty. W moim przypadku ta podróż zaczeła się w 2006 roku. W mojej ocenie dobry specjalista SEO łączy umiejętności analityczne z umiejętnościami programistycznymi oraz biznesowymi. Od podstawowej znajomości kodu HTML, Excela, czy Java Script do PHP, Bash’a i wyrażeń regularnych. SEO to analiza danych różnego typu:

  • treści tekstowe
  • analizy struktury danych i głębokości strony
  • logi serwerowe
  • wydajność serwera

I wiele, wiele innych. Każdy serwis internetowy to inne wyzwania (celowo nie używam słowa problemy). Jednak celem wszystkich optymalizacji jest konwertujący ruch. Odpowiedzialnoś za zbudowanie takiej strategii SEO, która właścicielowi strony internetowej przyniesie zwrot z inwestycji spoczywa na barkach eksperta SEO.