KONSULTANT MARKETINGOWY
Nazywam się Max Cyrek i z przyjemnością zajmę się marketingiem dla Twojej firmy.
- Max Cyrek - marketing, sprzedaż i budowanie marek
Napisz, w czym mogę Ci pomóc
Współczesność stawia przed biznesem stale coraz więcej wyzwań. Również w obszarze marketingu. Firmy, które chcą dziś efektywnie sprzedawać swoje produkty i usługi muszą prowadzić wiele rodzajów działań reklamowych jednocześnie - zarówno offline jak w Internecie. Szybkie tempo zmian w świecie reklamy, nowe technologie, trendy i zmieniające się nawyki klientów nie ułatwiają przedsiębiorcom życia.
Na szczęście nie musisz osobiście znać się na wszystkim co dotyczy reklamy i sprzedaży. Możesz skorzystać z usług konsultanta marketingowego.
Czym zajmuje się będąc konsultantem marketingowym?
Konsultant marketingowy to osoba, która dzięki znajomości różnych metod, strategii i kanałów marketingu, jest w stanie doradzać markom, jak skutecznie docierać z ofertą do klientów, zdobywać leady a następnie zamykać sprzedaż.
Istnieje wiele różnych specjalizacji konsultantów marketingowych, jednak Ci najlepsi łączą kompetencje z wielu dziedzin. Dzięki temu są w stanie spojrzeć na dany biznes w szerokiej, perspektywie i zaproponować długofalową strategię
marketingową, która dzięki zastosowaniu różnych metod i narzędzi pozwoli osiągnąć założone cele.Kiedy może Ci być potrzebna usługa konsultacji marketingowej?
Konsultacje marketingowe to zawsze dobra decyzja na starcie działalności. Jeśli dopiero wchodzisz na rynek, prawdopodobnie jeszcze nie posiadasz w swojej firmie działu marketingu (lub jest on w powijakach). W takiej sytuacji skorzystanie z zewnętrznego specjalisty może okazać się niezbędne. Przeprowadzi dla Ciebie wszystkie niezbędne analizy, zaplanuje strategię i wprawi ją w ruch. Zaufany konsultant pomoże w rekrutacji pracowników i wyborze partnerów (np. influencerów czy redakcji branżowych) do działań marketingowych.
Jeśli prowadzisz firmę już od jakiegoś czasu, ale Twój marketing nie działa tak jak powinien, to zatrudnienie konsultanta marketingowego może okazać się niezbędne. Przy pomocy szeregu audytów będzie on w stanie wykryć problemy i nieprawidłowości a następnie zaproponuje nowe działania lub zoptymalizuje dotychczasowe.
Konsultant marketingowy może okazać się też przydatny w sytuacji, gdy dana marka planuje rozpoczęcie działań w nowym obszarze (np. SEO, Google Ads, Content Marketing), ale brakuje jej wewnętrznych kompetencji i zasobów, by zrobić to dobrze.
Umiejętności i kompetencje konsultanta marketingowego
Konsultant marketingowy, niezależnie od swojej specjalizacji, powinien przede wszystkim dysponować szeroką wiedzą marketingową, umiejętnością analizy danych i dociekliwością. Nie bez znaczenia okażą się też umiejętności interpersonalne. Te cechy pozwalają na skuteczne przyjrzenie się dotychczasowym działaniom klienta (zwykle w formie audytu), znalezienie powodów, dla których nie realizują one założonych celów a następnie zaproponowaniu zmian.
Często samo rzucenie światła na problemy nie wystarcza, a teoretycznie proste zmiany w strategii okazują się być przeszkodami nie do ominięcia. Nieufność pracowników wobec zewnętrznego “audytora” jest zrozumiała. W takich sytuacjach konsultant musi wykazać się umiejętnościami przekonywania i argumentacji.
Dlaczego należę do najlepszych konsultantów marketingowych w branży?
Posiadam wieloletnie doświadczenie we współpracy z firmami z różnych branż, które borykały się z wieloma problemami na gruncie marketingu i sprzedaży. Wiedza z zakresu dziedzin takich jak marketing internetowy, SEO, PPC czy po prostu prowadzenia firmy, oraz szerokie spojrzenie na ich działalność pozwoliły te problemy rozwiązać.
Jeśli Twoja marka potrzebuje takiego szerokiego spojrzenia, zapraszam do kontaktu. Wspólnie znajdziemy i usuniemy to, co stoi na drodze Twojej firmy do osiągnięcia sukcesu.