E-COMMERCE MANAGER
Nazywam się Max Cyrek i z przyjemnością zajmę się e-commerce marketingiem dla Twojej firmy.
- Max Cyrek - marketing, sprzedaż i budowanie marek
Napisz, w czym mogę Ci pomóc
Zakupy w sieci dla większości ludzi stały się dziś normą, a tzw. branża E-commerce rok do roku notuje wzrosty obrotów. Internetowe kanały sprzedaży i marketingu dla wielu firm stają się domyślnymi. Nawet luksusowe marki, nie kojarzone dotąd ze sprzedażą online (np. producenci samochodów) są stopniowo zmuszane do zmian w dotychczasowym modelu biznesowym.
Prowadzenie dochodowego biznesu w sieci nie jest jednak proste. Oprócz takich samych wyzwań co w przypadku każdej innej firmy, dochodzą jeszcze dodatkowe - związane ze stroną internetową i innymi kanałami, w których prowadzi się marketing i sprzedaż, np. Facebookiem.
Jeśli nie masz czasu “ogarniać” wszystkiego samemu, lub chcesz wprowadzić swój E-commerce na wyższy poziom - zastanów się nad współpracą z doświadczonym konsultantem e-commerce!
E-commerce - co to?
E-commerce oznacza dosłownie po prostu e-handel, czyli handel w Internecie. Należy przy tym jednak zaznaczyć, że określenie to nie dotyczy tylko i wyłącznie sklepów wysyłkowych, ale także różnego rodzaju firm usługowych (np. Booking.com), marketplace’ów (np. Allegro, Facebook marketplace) i produktów wirtualnych (np. Steam).
Sprzedaż w sieci niekoniecznie musi dziś odbywać się przez stronę internetową. Wiele firm stawia na autorskie aplikacje mobilne czy integrację z mediami społecznościowymi i komunikatorami.
Sposoby sprzedaży jakie daje nam sieć są różne i dają ogrom możliwości. Jednocześnie nadzór nad całym procesem wymaga ogromnej wiedzy (z wielu dziedzin, m.in. psychologii, marketingu, SEO), zaangażowania i czasu.
To dlatego wiele E-commerce’ów stawia na współpracę z managerem e-commerce.
Czym zajmuje się jako manager E-commerce?
Ekspert E-commerce (w firmach nazywany często e-commerce managerem) to osoba odpowiedzialna za całość procesów sprzedażowych online. Może to obejmować następujące działania:
- analiza biznesowa działań konkurencji
- stworzenie kompletnej strategii biznesowej, w tym opracowanie person, grupy docelowej, oferty
- zaprojektowanie strony internetowej sklepu, współpraca z programistą przy realizacji projektu
- optymalizacja strony względem SEO
- optymalizacja strony względem UX
- Growth Hacking
- zmiany w asortymencie
- Analiza statystyk sprzedaży i optymalizacja współczynnika konwersji
- rekrutacja zespołu i weryfikacja umiejętności
- bieżąca analiza trendów (w handlu i technologicznych)
- inne działania wspierające e-commerce, w zależności od bieżącego zapotrzebowania
Dobry manager e-commerce powinien działać pomiędzy istniejącymi komórkami w firmie (IT, marketing, sprzedaż), tak, by wszystkie działały synergicznie na rzecz zwiększania obrotów. Sklep powinien być sprawnie działającą maszyną, a do tego potrzeba maszynisty.
Dlaczego należę do najlepszych specjalistów od E-commerce?
W dobie dynamicznego rozwoju sektora E-commerce, niekiedy trudno znaleźć odpowiedzialnego i rzetelnego specjalistę z doświadczeniem.
Szukasz właściwego konsultanta? Mogę pochwalić się nie tylko wieloletnim doświadczeniem w prowadzeniu własnego sklepu internetowego, ale również owocną współpracą z dziesiątkami biznesów online. Łączę umiejętności analityczne i krytyczne myślenie z praktyczną znajomością narzędzi i trendów marketingowych.
Mogę pomóc Twojej firmie na każdym etapie rozwoju w sieci: strategii, projektu strony, optymalizacji, promocji w mediach społecznościowych itd.. Na każdy projekt patrzę indywidualnie i staram się zaproponować te rozwiązania, które zapewnią wzrost ruchu i sprzedaży w E-commerce przy optymalnym wykorzystaniu budżetów.
Jako specjalista E-commerce staram się spojrzeć na Twój biznes z perspektywy Twojego klienta i sprawić, by jego podróż zakupowa była przyjemna, owocowała szybką sprzedażą i zadowoleniem wszystkich stron.
Jeśli chcesz, by Twój E-commerce się rozwijał, a słupki konwersji rosły - serdecznie zapraszam do kontaktu!